Szerintem senkinek nem kell mesélnem a társasházak gyöngyszeméről, a gondnokról. Amelyik társasházban van, ott tudják csak igazán, hogy milyen jó is hogy mindig kéznél van egy „szem és egy fül”.
Igen, ők azok akik minden tudnak legalábbis tudni vélnek. De ezek amolyan városi legendák. Komolyra fordítva a szót, egyre nagyobb „divat” gondnokot tartani. Természetesen nagyon kevés társasháznak van anyagi lehetősége napi 8 órában egy gondnokot megfizetni. Jellemzően napi 2-4 órában hétfőtől péntekig fizetnek meg egy gondnokot, aki vagy a társasházban vagy egy pár sarokra lakik.
Mi a feladata a gondnoknak: vigyáz a kulcsokra, segíti a szolgáltatók és a szakiparosok bejutását a társasházba, valamint bármilyen probléma esetén informálja mind a lakókat, mind a társasház kezelőt, ezzel a jobb keze a közös képviseletnek.
A házban lakó tulajdonosok, probléma esetén készséggel fordulhatnak hozzá, csekket ad, ha elfogyott, kihívja a szakiparosokat és értesíti a közös képviseletet, aláírhatja a munkalapot. Rendelkezik azokkal az alap információkkal, a társasház gépészetét, szokásait ismerve, amire mindenkinek szüksége lehet.
Akár a társasház bejelentett alkalmazottja akár egyéni vállalkozó a munkaköri leírását nagyon körültekintően kell összeállítani és a társasház faliújságára kifüggesztve minden lakóval tudatni, mert az egyik legnagyobb vitaforrás a társasházak életében, hogy a gondnoknak mit és mikor és hol kell megtennie.