Természetesen csak saját példákat tudok írni és mivel a társasházaink teljes körű épület és felelősség biztosítással rendelkeznek így a leírt ügymenet nem általánosítható.
A leggyakoribb káreset az üvegkár (de csőtörés vagy dugulás esetén is ez az ügymenet alkalmazható: a teljesen egyszerű ablaküveg törést értem ez alatt. A huzat becsapja az ablakot, véletlenül betörjük valamivel.
Amennyiben van kéznél üveges, bátran hívják ki az üvegezést végeztessék el.
Nagyon fontos, hogy a munka végén a számlát a társasház nevére kérjék, természetesen a saját nevét vagy emelet ajtót is fel lehet tüntetni, mert a legtöbb biztosító kárszakértője kimegy ellenőrizni. A legközelebbi munkanapon jelezzék a káresetet a közös képviseleten, hogy a társasház biztosítója felé a lejelentés megtörténjen. A számla összegét a képviseleten kifizetik vagy amennyiben nincs készpénzforgalom az irodában, akkor csekket kap és a kifizetett összeget bankban fel tudja venni.
Amennyiben nincs üveges a tarsolyban, hívják a közös képviseletet és küldenek üveges szakembert, ebben az esetben nem kell a helyszínen fizetni a tulajdonosnak, mert a képviselet intézi a kárbejelentést és a számla befogadását, továbbítását a biztosító felé és a számla kifizetését is.
A társasház hirdetőjén a kapu alatt, kell hogy legyen sürgősségi 0-24 órás telefonszám, jobb esetben üveges is elérhetőség is van kirakva.