A közös képviselet munkáját sokszor összekeverik a gondnok a házmester és a takarító munkájával.
Nincs ezzel semmi probléma, de a közös képviselet dolga a társasház műszaki és gazdasági irányítása.
Sokszor keresnek bennünket meg személyes jellegű problémákkal, hogy oldjuk meg, hiszen ez a dolgunk. Pl.: a szomszéd kutyája hangosan ugat vagy a folyosón végzi el a dolgát, zajos a szomszéd, a tulajdonosok ledobálják a szemetet vagy a cigaretta csikket, a postaládák környéke tele van szórólapokkal, az irodák úgy engednek be idegeneket a társasházba, hogy bele sem szólnak a kaputelefonba stb.
Havonta több alkalommal járunk a társasházakban és ilyenkor mindig megkeressük a panaszos lakókat, hogy rendezni tudjuk a tulajdonosok között kialakult vitás helyzeteket.
Hivatalosan havonta egyszer, a lakókkal vagy a számvizsgáló bizottsági tagokkal, műszaki bejárást tartunk a házakban, a pincétől a padlásig. A látottakról jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza a tulajdonosok észrevételeit is. Ezt a jegyzőkönyvet internetes hozzáféréssel rendelkező tulajdonosok megnézhetik, letölthetik akinek nincs ilyen lehetősége amennyiben azt jelzi felénk viszünk neki egy példányt.
Műszaki probléma esetén, dugulás, csőtörés, vakolat hullás, elektromos vagy kaputelefon meghibásodás stb. esetén mindig a helyszínen vagyunk a hibát és a munkavégzést is kontrollálva.
Az általunk kezelt házakba hetente egyszer vagy kétszer ki kell mennünk, de ilyenkor, adóbeadási, közgyűlési és pályázati időszakban a képviseletek is az átlagosnál túlterheltebbek lehetnek, hiszen a munka nagy részét az év első felében kell elvégezni a képviseleti irodáknak. (NAV felé bevallások, az előző évek elszámolása, tárgyév tervezete, pályázatok elkészítése újabb és újabb közgyűlések)
Minden közös képviselet nevében ebben az időszakban egy kis megértést és türelmet kérek a tulajdonosoktól.